Monday, November 7, 2011

Beraya Di Perantauan

6/11/2011, pes time beraya haji kat tempat orang...huhuhu....nasib badan jela, nk wat mcm mana kan? sehari sebelom raya haji, ak ngan member2 btolak ke Melaka. kitong pegi umah kak mimi, merangkap clasmate ak.mulanya sj nk pegi berjalan2, tp memandangkan esoknya hari raya haji, so kiranya 2 in 1 lah..pg jalan2 sambil sambut hari raya haji...hohoho...best jugak upernya pg braya kat tempat org walaupun xde la semeriah kat kg sendiri...at leats leh jugak merasa pengalaman tu...

sabtu dalam pukul 5 ktorang btolak dari UPM, dsebabkan jln jem & xbrp nk kenal jalan, dalam kul 8 jugak la sampai kak umah kak mim tu..sampai sana je, rehat2 pastu makan..konon2 wat alas perut dulu sebelom pg jalan2, tp lepastu makan lagi...hehehe...mlm pulak ktorang kluar pg jln2 kat kota melaka..kul 2 lebih baru ktorang balik..memg bess ow jln malam2.... ;p

pastu pg raya pulak konon2 nk bangun awal, tp dsebabkan mlm tu da tdo lewat kul 10 baru aku bangun ;p..bangun2 je tgk atas meja sumua makanan dan siap...kak mim masak soto,ada ns himpit ngan kuah kacang...makan siap tambah2..memg sedap giler wooo....dh la tambah, pastu siap tapau2 lagi...memg terbaik la...haha...
ak pon da mls nk bebel banyak2, so tgk je la gambar bawah ni..tp dapat nk ambik gambar banyak2, sebb ak x bawak camera...chager camera hilang...da cari tp x jumpa2.....hilang dalam bilik sndri woooo...aku pon pelik...huhuhuhuhu......=(


pagi raya

ni kat MBMB


kat umah kak mimi



Add caption

budak2 dgedix

Friday, November 4, 2011

Raya Raya Raya




lagi dua hari kita sebagai umat islam akan sambut raya aidiladha..tp sedihnya raya haji tahun ni x balik kg..bukan xnk balik, tp cuti 3 hari je..memg x sempat nk balik...pes time beraya kat tempat org, sedih sangat rasa...huhuhu....ape2 pon diucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha dan Selamat Menjalani Ibadah Korban kepada semua umat islam....makan daging tu jangan banyak2, kan xpasal2 ada yang tercekik tulang la, naik darah la..haha....

Sunday, July 3, 2011

~i'm coming~

hai kawan2....da lama tak bukak blog & tak blogwalking...bukan takde masa, bukan bz pon, tp mls...hahaha...tp bila da boring sangat2 duk umah, barulah terbukak hati nak b'belog semula..huhuhu....

maklumlah, cuti 4 bulan..nk keja pon tak tahu keja ape..duk umah pon ternak lemak je...cuma skrg ni duk blajar jahit menjahit...jd jugak lah bj kurung moden sepasang hasil kj tangan sendiri w/pon tak kemas mana...hehehe...oorg kata, at least ada jugak usaha nk blajar...hehe...

sampai sini jela dulu..ni baru bukak..nk blogwalking dulu...lama x bc2 blog kengkawan...hehe...

bai...bai....

Friday, March 18, 2011

Muhasabah Cintaku

Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dari-Mu
Ku pasrahkan semua pada-Mu
Tuhan baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cinta-Mu
Reff:
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang ku rasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Illahi muhasabah cintaku
Tuhan kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku dengan-Mu

 Lirik yang sungguh menyentuh jiwa. Memang benar, sakit, penderitaan dan bala dari Allah. semuanya satu teguran dan ingatan dariNya tanda kasih sayang kepada HambaNya. Tidak mahu Dia melihat hambaNya terus hanyut dan terleka, dikirimnya sedikit teguran berbentuk ujian untuk mengingatkan.
Teringat ketika sakit di sini, sentiasa terdetik di hati akan kematian yang seolah-olah semakin hampir. Itulah insan, tersedar setelah diuji.

benar lah kata2 seorang insan,

" Dalam kita melangkah, terkadang kita diuji dengan ujian yang terasa berat  sehingga kita terduduk menangis..peritnya terasa....tapi ketahuilah dan renungilah kembali kedalam diri kerana mungkin air mata tika itu hadir kerana Dia mahu kita melihat kembali sejadah iman yang kian terkoyak, lantaran ada langkah2 yang tersasar dari dari keikhlasan dan semoga kita tabah dan tetapkan iman"....


video



Friday, February 4, 2011

BILA TIBA MUSIM KAWEN

kali ni aku nk cite2 pasal trip aku ke kelantan aritu untuk kawan2 aku punya wedding....
asal cuti je org kawen...asal org kawen je cuti...
situasi yg x dapay dinafikan...
kalo korg x pcaya time cuti tu pg la keluar jenjalan masuk kampung2....
sure korg akan nampak banyak bunga2 mangga kat tepi2 jalan....hek3...

dikesempatan CNY ini, aku sempat pg 2 majlis kawen kawan aku...
da 2 org kawan aku yg kawen....
 so aku pom nk ucapkan 
Selamat Pengantin Baru
buat
"Syuhada & hazim"
dan
"Aznee & saiful"
semoga korang bahagia dan kekal hingga ke akhir hayat...
amin...
terharu tgk kawan2 yg da lama kaple,pastu kawen...
hehehe...

oh,kat bawah ni aku upload dulu gambar skeping dua gambar kawen diorng...
so korg tgk2 je la aku mls nk taip pnjang2....
maklumlah.....PEMALAS katakan....



Puan aznee & Encik saiful


vs



Puan syuhada & Encik ajem


setakat ni dulu buat masa skrg...malas nk taip2 hokey....
zasssssssss.......



Monday, January 31, 2011

CNY Holidays

 cuti...cuti...cuti....
nama je cuti, tp kerja melambak....
esemen bederet tungu turn suh aku siapkan...
test pulak beratur menunggu giliran...
huhuhu....apela nasib badan...
hilang mood cuti haku...
menyampah!!...

^________________________^




tunggu bulan jatuh keriba...
bilalah ketenangan nk datang...
huhu...

Friday, January 14, 2011

*Bila Pempuan Masuk Ladang*

minggu yg sangat2 bizi dan letih...sampai aku xde masa nk hapdet blog nih...
kadang ada masa pom aku malas ...aku malas sebab aku letih...
aku letih sebab banyak keje...aku banyak keje sebab esemen banyak...
esemen banyak sebab aku suka tangguh2....muahaha...
bila da letih keje aku tido je....
kalo tak tdo pon keja aku mengadap pesbuk je hari2...
dasyat betol.....

oh,bebalik pada tajuk...kan xpasal2 melarat pulak bebelan aku nih..huhu...
hari selasa aku masuk ladang....
mula2 masuk aku memg sangat2 eksited la kunon nk tanam2 pokok nih...
maklumlah,xpenah lagi tanam2 ni...punya lah jakun...hahahaha...
kesian betol...anak sapa lah ni....huhu...

jam2 pertama aku kat ladang ok ag..wat keje sampai tak berhenti....
tp bila da nak masuk jam kedua,datang la penyakit2 semput n sakit2 pingang seperti perempuan tua....
kah3...skema ayt....huhuhu.....lenguh tahap cipanzi wehhh....
dh la cuaca panas,kena lak mencangkul-cangkul....sangat2 menguji kesabaranku yg tak cukup sabar ni...huhuu...

tapi walaupun letih sangat2 aku rasa puas sebab tak pernah lam hidup aku pegi ke ladang,pastu kena tanam2 pulak tu....pengalaman tu bebbb....ko,ada???penah???...muahahaah....
ok,xnak taip banyak2 coz mod malas da datang...so korg layang je gambar2 yg kat bawah ni yer....














berkebun ni memg syiok,tp sangat2 letih uols.....huhu.....
aku pom da mls nak taip2...kalo boleh sume nk letak gambar2......muaaahahah.....
so nanti2 ada cite aku hapdet ag....
tp bukan lam masa terdekat...
sangat malas hokeyyyyy....
hak3...





Monday, January 10, 2011

selasa hari berkebun


tajuk entri aku kali nim ialah " selasa hari berkebun "...
kenapa hari selasa,???tu ikut suka hati mak bapak aku lah....hahahaha....
untuk entry lepas aku ada gtau yg sem ni ada subjek pertanian kan??.. 
so dah ditetapkan dalam jadual tiap ari selasa ktorg satu kelas kena turun pg ladang...
ape????pegi ladang?????
yeahhh.....terbaik dari ladang....hak3...

so untuk persediaan aku telah beli alatan2 yg harus dibeli untuk berkebun nanti....
huhuhuhu...kopak aku sem ni...mcm2 kena beli....
adoyaiiiii........
sabor je lah...

dan barang2nya adalahhh.....
jeng...jeng...jeng....


hahahahahaha.....sangat kelakar hokey......
persediaan untuk ke ladang...
oh, sila abaikan background fink tuh...
hahahahaha...
kami dwajibkan beli kasut getah....kasut ni kena pakai bila time berkebun...
huh!..langsung xde style...tp,tak kan nak pakai wedges pulak kan???haha...
pastu kena plak beli gunting ngan pisau lipat...yg ni dua untuk hape pom aku x tau...
da org surh beli,aku pom beli lah...bukannya tau sangat pom pasal benda alah ni....
cait!!..nampak sangat tak ambik tau..hahahaha....

then untuk persediaan supaya muka yg da hitam ni tak terbakar,aku beli sunblock ngan topi...
topi yg sangat cantik yg sesuai untuk ke pantai....
tapi aku tibai je beli untuk ke ladang....
muahahahahaaha....
ada aku kesah???
sape cakap g ladang tak boleh pakai chantik2???
kah..kah...kah....
over uols!!...
hak3....

Saturday, January 8, 2011

sabtu yg sarat!!!




sabtu yg sarat....tu lah yg aku lalui ms nk kuar semalam...
aku turun dari kolej dalam kul 10 pagi,then sampai kat ktm serdang tu kul n10.30...
pastu ko bayangkan la kitorg tngu komuter tu dari kul 10 lebih sampai kul 12.30 baru leh naik...
3 kali kitorg terlepas komuter tu...sebabnya,,sangat2 sarat dan penuh....
fuhhh.....dasat2 budak upm neh....
yg paling dasyat,bila time nak masuk komuter tu...berasak2,berkepit2....
sampai kena marah ngan abg polisi yg btugas kat situ...
hah!!..kan da kena...padan muka!!!..ahhaha....
camne tak marah,berebut2...
kalah nk pegi serbu syoping mall time year end sale tu tau!!
korg bayangkn la camne....
xsanggup aku nk kuar ari sabtu lagik!!
da serikkkkk....huhu...
kalo x terbayangkan tdung2 ngan kain2 ela kat jln TAR tu,xde maknanya aku sanggup tnggu
 sampai tiga komuter tuh...huhh!!!...

sampai sana lam kul 1 lebih....besela,,,,LEMBAP!!!
sampai je sana kitorg terus g serbu kepci...masing2 lapor duk nungu ktm td...
pas2 makan je,terus pg usha2 n beli brg...org kat sana plak,bapak ah......
ramai giler33.....huhu...sabor je la aku....
sape suh kluar ari sabtu....
hahaha...

gila siot duk sana...macam2 jenis tdung ngan kain ade...leh jd gila aku!!...
tp bila tkenangkan bajet xde,so tahan nafsu je la hak...huhu...sob3...
tak bley tlebih bajet hokey....
dan barang2 yg aku beli adalah.....ermmmm....
leh tahan gak...
hak3....




ni kain ela yg aku beli tu...5 psg RM 100.
.tapi aku ambik 3 je,2 lagi kwn aku yg rembat....
oh,sila abaikan cadar aku yg warna fink bunya2 bagai tu yerk???
ahhahahha.....



ni plak tdung,selendang ngan iner yg aku sempat rembat...
kali ni aku beli selendang n iner cotton..
bes pakai tau..xpanas n sejuk je...xde ar rimas je kpala aku ni bila bukak tdung.....
2 selendang ngan 2 iner ngan 1 tdung syria....tdung syria ni aku cadang nk wat g kebun.....
senang nk pakai dan selesa dan cepat!!....
oh,cam bese abaikan background fink tuh....
hahaha....


and last but not least omputih kata...
hahaha...
*
*
*
*
*


kerongsang.....
mcm2 jenis kerongsang kat sana...mcm2 warna dan bentuk....
murah plak tuuuu.....leh wat aku jd gila!!...huhu
ikutkan hati n nafsu aku ni,sume aku nk beli....
tp bila dfikir2kan balik bajet yg ciput tu....terpaksa aku lupakan...
huhuhu.....
korg tgk la kerongsang ni...kilat2 ag...silau mata aku menengoknya!!...
kalo g kat sana lagi la....huh!...sabor jela....dugaan2.....
kalau lah aku banyak duit....
semua....semua...semua....
aku beliiiiiiiiiiiiiiiiiiiii............
hahaahhaahahaha......
nasib baik aku tak kayaaaaa......
hahaks...






Friday, January 7, 2011

bizi..bizi...bizi...

hai korg.....da lama aku x hapdet blog neh...tak tau nape malas bebenor nk menghapdet neh......
sebenarnya banyak nk cite,tp bila da lama lama sangat aku simpan,sumbat2 lam kepala otak neh.,sume memori da hilang...maklum la,da tua.....kah3.......
baru nk mgaku tua!...slama ni tak sedor diri....hahaha....

oh,back to my story,sebenarnya skrg da smgu haku masuk sem baru....sume dftar kursus da setel,jadual pom da dapt.....jadual aku pulak,mak aiiiiiiiiiiiiiii............bapak ahhhhh....
rabu ngan ahad je free sket...huhu....dh la sem ni aku ada 3 subjek amali...huhu....
yg paling  tak bess kena turun ladang plak tu..masuk bengkel elektrik ngan elektronik ah..huhu....
hitam la muko den neh yg da hitam....uwaaaaaa.....
tempek2 sunblok la banyak2 jawapnya....tu pom lom tentu ag leh blok matahari tu dr bakar kulit haku...huhuhu...nk wat camno.....redho jela...hak3....

sem ni berat sikit aku rasa dr sem lepas...huhu...awal2 sem da rasa bera...camno ah,ada 6 sem ag neh....sabo je la....ape2 pom,aku da pilih kos ni,so terima jela.....
chaiyok2!!...i can do it!!!.......
motivasi untuk diri sendiri...hahahaha....

ok,stakat ni jela dulu ek...da lupa da ape yg nk di cerita..otak den da beku!..ahahaha...
nanti ada ms aku hapdet ag...itu pom kalo free...hahakss....
anyway,gud nite.....
babai.....